Saturday, April 10, 2010

Emak Abah

Pengorbananmu tidak terhingga bagaikan lautan yang tak bertepi. Kasih sayangmu yang kunikmati membelai setiap nafasku. Jika dapatku balas mungkin hanya nyawa yang menjadi galang gantinya. Tiada gantinya emak dan abahku. Itulah emak dan abah kesayanganku. Biar apapun yang berlaku emak dan abah tetap aku pertahankan dan aku sanjung sepanjang hayatku. Maafkan aku jika ada walau sesaat perkara yang membuatkan ianya mengguris jiwa emak abah. Setiap waktu kupanjatkan doa untuk kesejahteraan emak abah. Moga Allah sentiasa memberi rahmat dan iman yang teguh kepada emak abah. Maafkan aku jika ada yang kurang dalam aku memberikan kasih sayang kepadamu.Kaulah satu emak abah...tiada aku tanpamu...ada dirimu dalam diri dan doaku...

(Aziz Poniran, 2010)

No comments:

Post a Comment